Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2021 Salı

Sakin şehir Sığacık..

Cennet İzmir’in Seferihisar ilçesine bağlı şirin mi şirin bir belde.. Şu sıralar Ada Masalı dizisi çekiliyor.
Sığacık’a gitmek için şayet aracınız yoksa Konak merkezde Fahrettin Altay aktarma merkezine gelerek 985 numaralı Seferihisar otobüsüne binmeniz gerekli. Otobüs şoförüne Sığacık deyince de indireceği noktadan sadece Sığacık yönüne giden 640 numaralı otobüse aktarma yapmalısınız. Bölgede bir tane antik kent olduğunu öğrendim bu sebeple ilk önce o noktadan başladım gezmeye.. Teos Antik kenti, İyonyalılara ait ve müzekart ile giriş yapılıyor. Kartınız yoksa da güvenlik kulübesinden 60 TL karşılığı isimsiz olarak çıkarılıyor.
Çok büyük bir antik kent değil ama belli başlı birkaç yapıdan bahsetmek istiyorum.
Dianysos Kutsal Alanı: Helenistik dönem kent surunun içinde batı surlarının hemen doğusunda inşa edilmiş olup, Teos için önemli bir yere sahip olduğu söylenir.
Umay Nine ağacı: 1800 yaşında, çok güzel bir zeytin ağacı. Bu ismi de Buket Uzuner’in bir romanından aldığı söyleniyor.
Tiyatro: Her antik kentte bir tane vardır, bu da çok güzel.
Antik kent gezisini bitirdikten sonra sıra geldi sahile.. Cittaslow (sakin şehir) unvanına sahip ve simgesi salyangoz. Teos Marina denilen kısımdan başladım. Plajlar uzakmış, gitmedim bile..
Hem sıcak, hem de marina da çok fazla bir şey yok. Önce bir yemek yiyeyim dedim. Sığacık kalesinin tam karşısında deniz manzaralı Burç restoranda aldım yemeğimi.
Kaleiçi denilen bölge burası aslında. Kalenin iç tarafında Pazar kurulmuş, köylüler organik mal satıyorlar, ne de hoş sohbet insanlar. Kalenin arka tarafı da az önce belirttiğim gibi Ada Masalı dizisinin çekildiği sokaklar..
Çok güzel, sessiz ve instagramda gördüğünüz o fotoğrafların çekildiği evler.. Rengarenk, önlerinde sarmaşıklar, çiçekler derken çok şirin bir pansiyonun önünde durdum. Pürhayal pansiyon burası..
Ata Demirer’in Olanlar Oldu filmi bu pansiyonda çekilmiş. Zaten pansiyonun camlarında film setinden fotoğraflar var. Küçük bir alan ama son derece keyif aldım sokaklarında gezerken

1 yorum:

  1. Evet 2019 yılında bende gitmiştim oralara. Sokakları gerçekten de harika. İnsanın tüm gün bu renk cümbüşünde kaybolası geliyor :)

    YanıtlaSil